آموزش تصویری نصب اسکریپت | اکسپرت | اندیکاتور در متاتریدر

تاریخ آخرین بروزرسانی: 18 مارس 2024
اسکریپت، اکسپرت و اندیکاتور ابزار های کمک تریدر قابل اجرا روی متاتریدر بوده، اما شاید نصب اسکریپت برای کاربران اندکی سخت باشد. در مقالات قبلی با هرکدام از این ابزار ها به تنهایی آشنا شدید اما طریقه نصب و فراخوانی این فایل ها تقریبا مشابه هم هستند. این کار بسیار ساده است طبق این آموزش تصویری حتی اگر تازه با محیط متاتریدر آشنا شده باشید، میتوانید به راحتی هر کدام از این ابزارها را نصب و استفاده کنید.

آموزش نصب در متاتریدر

فایل اسکریپت، اکسپرت یا اندیکاتور مورد نظرتان را از این سایت یا هر سایت دیگری دانلود کنید. اگر این فایل در حالت فشرده (زیپ) قرار دارد، برای نصب اسکریپت یا فایل، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و کپی بگیرید. پلتفرم متاتریدر را باز کنید. نصب اسکریپت مشابه تصویری از سربرگ File روی گزینه Open Data Folder کلیک کنید. پنجره ای مطابق تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. نصب اکسپرت روی پوشه MQL4 کلیک کنید. نصب اکسپرت فارکس همانند تصویر بالا پوشه های Scripts ،Experts و Indicators را میتوانید مشاهده کنید. برای نصب هرکدام فایل دانلود شده را در پوشه مربوط کپی کنید.
  • اکسپرت:Experts
  • اندیکاتور:Indicators
  • اسکریپت:Scripts
دیگر به پوشه های باز شده نیاز ندارید آن ها را ببندید. اگر پلتفرم متاتریدر باز است آن را هم ببندید و مجدد اجرا کنید. [elementor-template id="52272"]

فراخوانی اسکریپت، اکسپرت و اندیکاتور در متاتریدر

پس از اینکه متاتریدر را دوباره اجرا کردید. اگر پنجره Navigator را در سمت چپ چارت مشاهده نمیکنید مانند تصویر زیر این پنجره را باز کنید. اسکریپت متاتریدر در سربرگ View روی گزینه Navigator کلیک کنید تا این پنجره در فضای متاتریدر در کنار چارت نمایش داده شود. اکسپرت متاتریدر همانطور که میبینید در این پنجره پوشه های اسکریپت،اکسپرت و اندیکاتور وجود دارد. فقط کافی است روی علامت + کنار هر کدام از پوشه ها کلیک کنید تا لیست تمام فایل های موجود روی این پوشه ها را مشاهده کنید.

نکات نصب در متاتریدر

پسوند فایلی که شما در اختیار دارید ممکنه به دو صورت باشه . یا MQ4. و یا ex4 اگر پسوند فایل شما ex4 باشد مراحلی که توضیح دادید کاملآ صحیح میباشد. اما اگر پسوند فایل شما MQ4 باشد باید فایل اجرایی (ex4) آنرا از طریق برنامه Meta Editor بسازید. به این ترتیب که بعد از قرار دادن فایل در پوشه مورد نظر در حالی که متاتریدر باز است کلید F4 را بزنید تا برنامه متا ادیتور باز شود. از طریق منوی فایل - Open > فایل مورد نظر را باز کنید و کلید F5 را بزنید تا Compile شود. حال فایل ex4 شما آماده است و میتوانید استفاده کنید.
در این مقاله، نصب اسکریپت و اکسپرت و اندیکاتور و در کل، ملحقات تریدینگ در متاتریدر، آموزش داده شد. اگر مایل هستید که در خصوص اندیکاتورها، اکسپرت ها و یا اسکریپت‌ها بیشتر بدانید، برروی هر یک از لینک‌ها کلیک کرده تا مقاله اختصاصی آن را مطالعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها