آموزش استراتژی عرضه و تقاضا در فارکس

تاریخ آخرین بروزرسانی: 19 مارس 2024
یکی از بنیادی ترین مفاهیم در بازارهای مالی که در ارتباط با پرایس اکشن است عرضه و تقاضا می باشد که می تواند بر روی حرکات قیمتی بازارهای مالی بسیار تاثیرگذار باشد.معامله گران در بازارهای مالی می توانند با تجزیه تحلیل میزان عرضه و تقاضا در بازارهای مالی بدون استفاده از ابزارهای معاملاتی به اطلاعات مورد نیاز خود پی ببرند. در نمودارهای قیمتی فارکس معامله گران می توانند با بررسی میزان عرضه و تقاضا به اطلاعاتی دست یابند.عرضه و تقاضا می تواند سه حالت را در بازارهای مالی به وجود آورد،حالت اول به این شکل است که میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر می شود و باعث افزایش قیمت خواهد شد،حالت دوم به این شکل است که میزان عرضه از میزان تقاضا بیشتر می شود و باعث کاهش قیمت خواهد شد و حالت سوم به این شکل است که میزان عرضه و تقاضا متعادل می شود و تاثیری بر روی نوسانات بازار نخواهد گذاشت. در این مقاله از آموزش فارکس به مفهوم عرضه و تقاضا می پردازیم و سپس استراتژی عرضه و تقاضا در بازار فارکس را به شما آموزش می دهیم،اگر می خواهید با این مفاهیم در بازار فارکس آشنا شوید و استراتژی عرضه و تقاضا را یاد بگیرید تا انتهای این مقاله از آموزش فارکس با ما همراه باشید.

سرفصل های آموزشی

عرضه و تقاضا در فارکس چیست؟

یکی از اساسی ترین مفاهیم در بازار فارکس مفهوم عرضه و تقاضا است که در بازارهای مالی تعیین می کند چه میزان دارایی یا سهام ارائه می شود.به عبارتی عرضه و تقاضا مهم ترین مولفه در بازار مالی است که بر روی قیمت دارایی تاثیر می گذارد.حرکات قیمتی در بازارهای مالی نتیجه عرضه و تقاضا هستند. تقاضا(Demand): مفهوم تقاضا در بازار مالی بدان معناست که معامله گران تمایل به خرید چه میزان از یک سهام یا دارایی دارند. عرضه(Supply): مفهوم عرضه در بازار مالی بدان معناست که چه میزان از یک دارایی یا سهام در بازار ارائه می شود. زمانی که در بازارهای مالی میزان تقاضا برای یک دارایی یا سهام مانند یک جفت ارز افزایش می یابد باعث می شود که قیمت آن دارایی نیز افزایش یابد اما زمانی که میزان عرضه برای یک سهام یا دارایی افزایش می یابد باعث می شود قیمت آن دارایی کاهش یابد،به این شکل میزان تقاضا و عرضه بر روی حرکات قیمتی در بازار مالی تاثیر می گذارد.زمانی که میزان عرضه و تقاضا در بازار مالی متعادل باشد حرکات قیمتی با نوسانات کوچکی روبرو خواهد شد. به عبارتی عرضه در بازار مالی به ناحیه ای گفته می شود که قیمت یک دارایی به مقاومت برخورد می کند،در این زمان معامله گران با این عقیده که قیمت بیش از حد خریداری شده است و به زودی با ریزش قیمت روبرو می شوند وارد معامله فروش می شوند.اما تقاضا ناحیه ای است که معامله گران معتقد هستند قیمت دارایی به سطح مناسبی رسیده است و در این زمان تصور می کنند قیمت به زودی رشد خواهد کرد و وارد معامله خرید می شوند. طبیعتا هنگامی که تقاضا برای یک دارایی افزایش می یابد قیمت دارایی نیز افزایش خواهد یافت زیرا در این زمان تعداد فروشندگان در بازار به شدت کاهش می یابد و خریداران برای خرید یک سهام یا دارایی مجبور می شوند که هزینه بیشتری را پرداخت کنند.
ّبروکر فارکس ifc markets

ّبروکر فارکس ifc markets

استراتژی عرضه و تقاضا در فارکس

همانطور که گفتیم عرضه و تقاضا می تواند بر روی حرکات قیمتی تاثیر بگذارد،یکی از مهم ترین استراتژی های معاملاتی در پرایس اکشن بازار فارکس استراتژی عرضه و تقاضا است.بسیاری از معامله گران در بازار فارکس از این استراتژی معاملاتی استفاده می کنند و با استفاده از این استراتژی در بازار فارکس می توانند نقاط صحیح ورود به معامله را پیدا کنند، یکی از دلایلی که بسیاری از معامله گران به استراتژی عرضه و تقاضا در پرایس اکشن بازار فارکس روی آورند سادگی این استراتژی معاملاتی است که باعث شده این استراتژی معاملاتی در میان معامله گران محبوب شود.اگر می خواهید از استراتژی عرضه و تقاضا استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید. در اولین قدم برای استفاده از استراتژی عرضه و تقاضا در پرایس اکشن بازار فارکس باید حرکات قیمتی را در نمودار دنبال کنید تا یک حرکت قابل توجه را پیدا کنید.پس از اینکه حرکت موردنظر خود را یافتید باید نقطه شروع آن حرکت را پیدا کنید و در نظر داشته باشید.سپس باید مطمئن شوید که حرکت موردنظر شما در ناحیه ای قرار گرفته است که تایم فریم آن به طور واضح قابل مشاهده است و شما می توانید آن را به راحتی شناسایی کنید. پس از اینکه حرکت قیمتی خود را پیدا کرده و مطمئن شدید که در تایم فریم صحیح قرار گرفته است باید فاصله قیمت در روند نمودار قیمتی پیش از پایان روند در نمودار حرکت کرده است را محاسبه کنید،اگر فاصله میان حرکت قیمتی شما پیش از پایان روند بیشتر باشد بدان معناست که اختلاف قیمت میان عرضه و تقاضا بیشتر است و این می تواند در آینده باعث موفقیت شما در معامله شود. دقت داشته باشید زمانی که در عرضه و تقاضا یک حرکت بزرگ رخ می دهد باعث اصلاح قیمت می شود اما این اصلاحات قیمت به اندازه ای نیست که زیاد بر روی حرکت قیمت موردنظر شما را در روند نمودار قیمتی تاثیر گذار باشد. پس از اینکه فاصله قیمت را پیش از اینکه روند به پایان برسد محاسبه کردید باید محدوده های تقاضا و عرضه را بررسی کنید،این محدوده باید نسبت به تقاضا پایین و نسبت به عرضه بالا قرار گرفته باشد که شما باید با بررسی سقف و کف قیمتی این موضوع را بررسی کنید. اگر شما بتوانید در استراتژی عرضه و تقاضا در اولین منطقه ای که قیمت بازگشت دارد در صورتی که در یک محدوده معتبر قرار گرفته است می توانید یک معامله موفق انجام دهید.به این نکته در استراتژی عرضه و تقاضا دقت کنید که یک عرضه و تقاضا تا زمانی می تواند معتبر باشد که قیمت به محدوده آنها وارد نشده باشد،اگر قیمت به محدوده آنها وارد شود از اعتبار آن کاسته خواهد شد. در استراتژی عرضه و تقاضا باید صرفا از نواحی استفاده کنید که با جهت حرکت قیمت در روند و تایم فریم موافق باشد و از نواحی که برخلاف جهت تایم فریم و حرکت قیمت در روند در نمودار قیمتی می باشد باید صرف نظر کنید.اگر شما بتوانید یک مسیر یکنواخت را برای استفاده از استراتژی عرضه و تقاضا در نظر بگیرید می توانید بسیار موفق تر عمل کنید. همچنین شما می توانید از استراتژی عرضه و تقاضا در نواحی که روند در نمودار قیمتی رنج است نیز استفاده کنید،برای اینکه از استراتژی عرضه و تقاضا در محدوده رنج نمودار استفاده کنید باید منتظر بمانید تا عرضه و تقاضا تثبیت شود،در این استراتژی ععرضه و تقاضا باید از ابزارهای معاملاتی نیز استفاده کنید،اندیکاتورهای مختلف مانند اندیکاتورهای Stochastic  و RSI می توانند کمک دهنده باشند و به شما نواحی که از نظر خرید یا فروش اشباع شده اند را نشان می دهند. استراتژی عرضه و تقاضا

بروکر کپیتال اکستند

نکات استراتژی عرضه و تقاضا

در هنگام استفاده از استراتژی عرضه و تقاضا باید به قوانین و اصول آن دقت داشته و آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را از این استراتژی معاملاتی در فارکس داشته باشید. زمانی که می خواهید از استراتژی عرضه و تقاضا استفاده کنید باید دقت داشته باشید که میان تقاضا و عرضه سقف و کف قیمتی یا دره و قله وجود نداشته باشد. به محدوده های قیمتی در عرضه و تقاضا دقت کنید هرچه محدوده قیمتی در یک عرضه یا تقاضا بیشتر باشد از قدرت بیشتر برخوردار خواهد بود.به عنوان مقاث اگر مشاهده کنید که یک محدوده تقاضا یا عرضه یک روزه است بسیار قوی تر از محدوده عرضه و تقاضا چندساعته است. دقت داشته باشید هرچه کندل ها در نمودار قیمتی مدت زمان کمتری را در یک محدوده وجود داشته باشند اختلاف میان عرضه و تقاضا بیشتر خواهد بود و زمانی که اختلاف میان عرضه و تقاضا بیشتر باشد احتمال اینکه معامله ای که انجام می دهید موفقیت آمیز و سودآور باشد افزایش می یابد. همیشه به اعتبار روندی که می خواهید معامله کنید دقت داشته باشید.باید در زمان استفاده از استراتژی عرضه و تقاضا به بازگشت ها دقت داشته باشید اگر بازگشتی را بتوانید در اولین مرحله تشخیص دهید اعتبار بیشتری خواهد داشت و باعث می شود که معامله شما موفقیت آمیزتر باشد. همانطور که می دانید روند در بازار تا همیشه به حرکت خود ادامه نمی دهد و درنهایت با شکست مواجه می شود،معامله گران می توانند از استراتژی عرضه و تقاضا در نواحی که شکست اتفاق افتاده است نیز استفاده کنند زیرا نواحی عرضه و تقاضا نیز مانند سطوح حمایت و مقاومت شکسته می شوند و تغییر می کنند. گاهی در نمودار قیمتی شکست در ناحیه عرضه اتفاق می افتد اما با گذشت زمان می تواند این شکست در ناحیه تقاضا نیز رخ دهد و یا شکست ناحیه عرضه به شکست ناحیه تقاضا تبدیل شود،زمانی که یک ناحیه عرضه به تقاضا تبدیل می شود یا برعکس ناحیه تقاضا به عرضه تبدیل می شود نشان دهنده این است که روند به حرکت خود ادامه می دهد یا یک روند جدید شکل می گیرد که معامله گران می توانند از این سیگنال استفاده کنند و با استفاده از استراتژی عرضه و تقاضا وارد معامله شوند.
بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس

سخن پایانی در این مقاله از آموزش فارکس با مفهوم عرضه و تقاضا در بازارهای مالی آشنا شدیم و استراتژی عرضه و تقاضا را به شما آموزش دادیم،همانطور که دانستید عرضه و تقاضا در بازارهای مالی بر روی حرکات قیمتی بسیار تاثیرگذار است و می تواند به معامله گران در جهت شناسایی نقاط ورود به معامله و خروج از آن کمک کند. حرکات قیمتی از میزان عرضه و تقاضا در بازارهای مالی تاثیر می گیرند،معامله گران در بازارهای مالی وارد معامله فروش می شوند و با افزایش عرضه قیمت دارایی ها را کاهش می دهند در مقابل برخی معامله گران وارد معامله خرید می شوند و با افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت می شوند.تنها زمانی نوسانات بر روی حرکات قیمتی کاهش می یابند که میزان عرضه و تقاضا در تعادل باشد. این استراتژی عرضه و تقاضا شباهت بسیار زیادی به سطوح حمایت و مقاومت دارد و می تواند به معامله گران در جهت تعیین حدسود و حدضرر کمک دهنده باشد و زمانی که شما حدسود و حدضرر را تعیین کنید بدان معناست که مدیریت ریسک را رعایت می کنید بنابراین استراتژی عرضه و تقاضا می تواند در مدیریت ریسک نیز کمک دهنده باشد. درست است که نواحی عرضه و تقاضا بسیار شبیه به سطوح حمایت و مقاومت هستند و خریداران در هر دو تاثیر می گذارند اما آنها با یکدیگر متفاوت هستند و باید تفاوت میان عرضه و تقاضا و حمایت و مقاومت را درک کنید تا این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

اگر در بازار فارکس فعال هستید. حتما در وی شارژ یک حساب داشته باشید.

وی شارژ اولین صرافی بروکرهای فارکس وی شارژ صرافی 5 ستاره فارکس 5/5
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها