اکسپرت فارکس چیست ❤️ معرفی لینک دانلود رایگان Forex Experts

تاریخ آخرین بروزرسانی: 16 می 2023
اکسپرت فارکس چیست؟ سوالی که مداوم افراد مختلف با شنیدن یا دیدن این عبارت از خود میپرسند. اکسپرت فارکس، به معنای یک نرم‌افزار خودکار و هوشمند است که برای تحلیل و پیش‌بینی بازار ارز و تجارت آنلاین استفاده می‌شود. این نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و تحلیل دقیق داده‌های بازار، توانایی پیش‌بینی تغییرات قیمت‌های ارز را دارد. برای استفاده از اکسپرت فارکس، کاربر باید از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی مثل MT4 یا MT5 استفاده کند و این نرم‌افزار را به آن متصل کند. اکسپرت فارکس به کاربران امکان می‌دهد تا با خودکارسازی فرآیند تجارت، سود بیشتری را به دست آورند.

اکسپرت فارکس چیست؟

من در پلتفرم متاتریدر، به عنوان یک معامله گر یا برنامه نویس، امکان دارم استراتژی معاملاتی خود را با نوشتن کدهایی که قابل اجرا هستند، به یک برنامه قابل اجرا در این پلتفرم تبدیل کنم. این کدها به من اجازه می دهند تا نرم افزار با استفاده از استراتژی معاملاتی نوشته شده، معاملات را به صورت خودکار انجام دهد. این نرم افزار به عنوان اکسپرت فارکس یا ربات معاملاتی فارکس شناخته می شود. برای نوشتن استراتژی به صورت کد، باید از محیط متا ادیتور (Meta Editor) در پلتفرم متاتریدر استفاده کنم. فایل های مربوط به این کار با فرمت ex4 و EX5 در متاتریدر ۴ یا متاتریدر ۵ اجرا می شوند. من باید این فایل ها را در مسیر Expert متاتریدر ذخیره و نصب کنم و در زمان نیاز با فراخوانی اکسپرت از آنها استفاده کنم. در مقاله آموزش تصویری نصب اکسپرت و اندیکاتور، این کار به صورت کامل آموزش داده شده است. من از لحاظ برنامه نویسی برای اکسپرت فارکس، اندیکاتور فارکس و اسکریپت تفاوت زیادی نمیبینم و تمام برنامه نویسی آنها در محیط ویرایش کدها در پلتفرم مربوطه اجرا میکنم. برای نوشتن یک برنامه ی اکسپرت فارکس باید همانند یک برنامه‌نویس عمل کرد. این نرم‌افزار شامل زبان برنامه‌نویسی مخصوص خود به نام MQL4 است که برای نرم‌افزار متاتریدر ۴ استفاده می‌شود و گرامر آن شبیه به کدهای زبان C و ++C است. البته نسخه ی MQL5 نیز برای نرم‌افزار متاتریدر ۵ در دسترس معامله‌گران قرار گرفته است.  
اکسپرت فارکس چیست

اکسپرت فارکس چیست

 

مزایای استفاده از اکسپرت فارکس چیست

شاید این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که مزایای استفاده از اکسپرت فارکس چیست و چرا تریدرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. در ادامه، سرفصل مزایای آن را بیان می‌کنیم:
  • عدم تاثیر پذیری از هیجانات روانی در بازار و نوسانات قیمت.
  • انجام سریع روش هایی که  محاسبه های ریاضی زیاد و پیچیده دارند.
  • امکان آزمودن استراتژی و روش کاری معامله در زمان ها و بازه های  زمانی بلند مدت در گذشته بازار.
  • سرعت اجرای بسیار بالا در هنگام ارسال دستورات معاملاتی در کمتر یک ثانیه به تعداد بالا.
  • قابلیت استفاده مکرر و همیشگی برای تعداد زیادی حساب.
  • انجام اتوماتیک روش معاملاتی برنامه نویسی شده بدون نیاز به وجود معامله گر در جلوی کامپیوتر.
بروکر Nordfx

بروکر Nordfx

معایب استفاده از اکسپرت فارکس چیست

نتایج نسبی در سیستم تست استراتژی: آزمودن استراتژی  معاملاتی در گذشته بازار یکی از مزایای استفاده از اکسپرت در بازار فارکس است اما اگر نتوانیم در زمان آزمایش،داده ها و تنظیمات درست وارد کنیم نتیجه استراتژی در زمان تست و استفاده متفاوت می شود که میتواند عیب بزرگی باشد. ممکن است چند استراتژی متفاوت نتایج یکسانی در (بک تست) ارائه دهند که این نیز برای معامله گر خوب نیست. تحلیل های خاص و نظرات شخصی گاها قابلیت تبدیل شدن به اکسپرت را ندارند: هرچه برنامه نویس با تجربه تر باشد میتواند اکسپرت بهتری بنویسد اما بازهم زبان برنامه نویسی دارای محدودیت هایی است که گاهی نمیتوان یک استراتژی دستی را به طور کامل تبدیل به یک اکسپرت کرد.

نکات مهم در استفاده از اکسپرت فارکس چیست

اکسپرت براساس یک استراتژی معاملاتی نوشته شده است همانطور که در زمان استفاده از استراتژی نباید احساسی عمل کرد در زمان استفاده از اکسپرت نیز نباید احساسات را دخیل کرد باید به اکسپرت اعتماد کرد بعنوان مثال نباید در حین فعالیت ربات به صورت دستی از معامله خارج شد یا حجم معاملات را تغییر داد. سود مستمر در اکسپرت از مجموع سودهای کوچک و بزرگ و ضررهای کوچک و بزرگ به دست میاید. در برخی زمان ها وضعیت بازار دچار نوسان های شدید و پیشبینی نشده می شود که منجر به ضرر می شود اما یک ربات براساس یک استراتژی قوی در بلند مدت ضرر خود را جبران می کند پس نباید پس از یک موقعیت ضرر اکسپرت را غیرفعال کرد و موقعیت جبران ضرر را از آن بگیریم. نوع معاملات را باید دائم مورد بررسی قرار داد تا بتوانید استراتژی که تبدیل کرده اید عیب یابی کنید و همیشه اکسپرت را بهینه سازی کنید. و در آخر:یک استراتژی یا ربات همیشه و همیشه جوابگو نیست و سرانجام یک روز با شکست مواجه می شود. پس در زمان استفاده از اکسپرت نیز باید مدیریت سرمایه را رعایت کرد و به اندازه قدرت ریسکتان سرمایه گذاری کنید.
ّبروکر فارکس ifc markets

ّبروکر فارکس ifc markets

بهترین سایت برای دانلود رایگان و آموزش اکسپرت فارکس چیست؟

در وبسایت تجارت اف ایکس، مجموعه‌ای از بهترین و جدیدترین اکسپرت‌های فارکس فراهم شده و علاوه بر آن، آموزش نصب و استفاده از هریک نیز به صورت رایگان در اختیار تریدرها قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با اکسپرت فارکس و دانلود جدیدترین و کاربردی‌ترین Expertها می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها