آموزش ایچیموکو پیشرفته | اندیکاتور ایچیموکو ❤️ تمپلیت

تاریخ آخرین بروزرسانی: 8 سپتامبر 2022

اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته

ایچیموکو پیشرفته به زبان ساده: برای یادگیری حرفه ای اندیکاتور ایچیموکو نیاز به مشاهده فیلم‌ها و آموزش‌های متعدد ندارید. ما در این سایت طی چند پست تصویری، پیشرفته ترین روش معاملاتی ایچیموکو را برای شما فراهم کرده‌ایم و پس از مشاهده این چند پست شما میتوانید به یک تحلیل گر و معامله‌گر حرفه‌ای با استراتژی Ichimonku تبدیل شوید.

لازم به ذکر است این  آموزش فارکس که شما از آن استفاده خواهید کرد برای اولین بار توسط این مجموعه در سایت تجارت اف ایکس ارائه شده و چنانچه این آموزش را دوستان در سایت‌های خودشان منتشر کرده‌اند، لطفا حتما لینک مرجع را به این پست در سایت خود قرار دهند.

سرفصل مقاله ایچیموکو پیشرفته
    Add a header to begin generating the table of contents

    بروکر برتر اروپا در سال 2020

    نمایش اندیکاتور ایچیموکو در متاتریدر 4

    گام اول در آموزش استراتژی ایچیموکو پیشرفته

    در اولین قدم شما باید اندیکاتور ایچیموکو را بر روی چارت خود قرار دهید. برای قرار دادن این اندیکاتور، بر روی چارت در متاتریدر ۴ مطابق عکس زیر عمل کنید (برای مشاهده عکس در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید).

    • از منوی Insert وارد بخش Indicators و سپس Trend و نهایتا Ichimoku Kinko Hyo شوید.
    فعال کردن ایچیموکو در متاتریدر 4
    فعال کردن ایچیموکو در متاتریدر 4

    بعد از کلیک کردن برروی نام این اندیکاتور (مطابق تصویر فوق)، صفحه‌ی جدیدی برای اعمال تنظیمات مربوط به این اندیکاتور قدرتمند ظاهر شده که روش اعمال تنظیمات و عدددهی به آن، در ادامه بیان خواهد شد.

    بروکر آلپاری محبوبترین بروکر در ایرانیان

    بروکر آلپاری محبوبترین بروکر در ایرانیان

    تنظیمات اندیکاتور ایچیموکو

    گام دوم در آموزش استراتژی Ichimoku پیشرفته

    در بخش تنظیمات به پیشفرض اندیکاتور کاری نداشته باشید. در تنظیمات عددی اندیکاتور، دوره‌های زمانی را باید برای اندیکاتور ایچیموکو تعریف کنیم که بهترین دوره های زمانی بصورت پیشفرض بر روی آن تنظیم شده است. پس ما فقط در بخش رنگ‌ها  برای نمایش بهتر بر روی چارت، یک تغییر کوچک خواهیم داد (برای نمایش عکس در سایز بزرگتر روی آن کلیک کنید).

    تنظیمات رنگ اندیکاتور ایچیموکو
    تنظیمات رنگ اندیکاتور ایچیموکو
    1. این رنگ را به Brown تغییر دهید تا در چارت بهتر نمایان باشد.
    2. از این بخش میتوانید سایز خطوط ترسیمی را کم و زیاد کنید.

    پس از این مراحل روی ok کلیک کنید و شما چارتی با این شکل خواهید داشت (برای نمایش عکس در سایز بزرگتر روی آن کلیک کنید).

    چارت با اندیکاتور ایچیموکو
    چارت با اندیکاتور ایچیموکو
    ما برای دید بهتر نسبت به چارت، رنگبندی چارت را نیز کمی تغییر خواهیم داد. بر روی صحفه چارت یک کلیک کرده و سپس دکمه F8 را بر روی کیبورد خود بفشارید. برای شما تنظیمات رنگ چارت ظاهر خواهد شد که می‌توانید آن را مطابق تصویر زیر، شخصی سازی کنید.
    تنظیم رنگ چارت با اندیکاتور ایچیموکو
    تنظیم رنگ چارت با اندیکاتور ایچیموکو

    اگر به درستی تنظیمات را انجام داده باشید باید چارت شما مشابه چارت زیر باشد که ما بر روی آن به توضیح و تشریح اجزای ایچیموکو خواهیم پرداخت.

    ّبروکر فارکس ifc markets

    ّبروکر فارکس ifc markets

    اجزای اندیکاتور ایچیموکو

    اجزاء چارت ایچیموکو
    اجزاء چارت ایچیموکو
    1. Senkou span A سنکو اِی: که از طریق بدست آوردن میانگین Tenkan sen و Kijun sen طی دوره زمانی ۲۶ روزه بدست می‌آید. سنکو ای خط حاشیه‌ای  ابر کومو را میسازد.
    2. Senkou span B  سنکو بی: از طریق بدست آوردن میانگین بیشترین و کمترین قیمت در بازه زمانی ۵۲ روزه بدست می‌آید. سنکو بی نیز خط حاشیه‌ای ابر کومو را می‌سازد.
    3. ابرکومو: فاصله بین سنکو اِی و سنکو بی ابر کومو را تشکیل می‌دهند. ابر، بخش کلیدی اندیکاتور است. زمانی که قیمت پایین تر از ابر است، روند نزولی و زمانی که قیمت بالای ابر است، روند صعودی خواهد بود. روند صعودی زمانی قوی است که ابر در مسیر قیمت حرکت کند.
    4. چیکو اسپن – Chikou Span (نمودار خطی قیمت یا خط سبز رنگ)
    5. تنکانسن – Tenkan Sen (میانگین متحرک کوتاه یا قرمز رنگ)
    6. کیجون سن – Kijun Sen (میانگین متحرک بلند یا آبی رنگ)

    در کنار این بخش‌ها که در بالا توضیح داده شد، یک بخش بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد که نباید از آن غافل شد. کندل‌های شمعی نیز جزء مهمی از چارتی هستند که اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته در آن اجرا شده است. در مباحث بعدی به آموزش‌های بیشتری در خصوص ایچیموکو پیشرفته خواهیم پرداخت. برای یادگیری ایچیموکو پیشرفته نیازی به آموزش‌های گیج کننده نیست. گول این استراتژی را نخورید، ایچیموکو بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. ایچیموکوی پیشرفته در عین حرفه‌ای بودن بسیار ساده است و در سلسله پست‌های آموزشی ما با آن آشنا خواهید شد و از آن به سادگی سود آوری خواهید کرد.

    بروکر Nordfx

    بروکر Nordfx

    تمپلیت ایچیموکو Ichimoku Kinko Hyo

    در انتها تمامی تنظیمات انجام شده را بصورت یک تمپلیت آماده در اختیاز شما قرار می‌دهیم. با دانلود این تمپلیت میتوانید آنرا بر روی هرچارتی که مایل باشید فراخوانی کرده تا تمامی تنظیمات و اندیکاتور بر روی آن با یک کلیک نصب شده و نیاز به تنظیم برای هر چارت به صورت مجزا نباشد.

    دانلود اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته

    ابتدا فایل بالا را دانلود کرده و سپس آنرا از حالت فشرده خارج کنید. در چارت داخل متاتریدر بر روی چارت راست کلیک کرده و مطابق عکس زیر، از بخش لود تمپلیت Ichimoku Kinko Hyo را از مکانی که از فشرده خارج کرده اید، فراخوانی کنید تا چارتی مشابه چارت فوق داشته باشید. مزیت این روش این است که نیازی به تغییر رنگ‌ها در اندیکاتور و چارت مورد نظر خودتان وجود داشته باشد.
    تمپلیت ایچیموکو
    تمپلیت ایچیموکو

    در وبسایت تجارت فارکس، مجموعه‌ای از آموزش‌های تصویری برای استفاده از اندیکاتور Ichimoku پیشرفته ارائه کرده‌ایم که برای نخستین بار به زبان فارسی ارائه شده است. برای دیدن تمامی مقالات مربوط به آموزش ایچیموکو پیشرفته به این صفحه مراجعه کنید و یا برای دیدن مقاله‌ی بعدی (قسمت دوم همین آموزش)، از لینک‌های انتهای مقاله استفاده کنید.

    سوالات متداول اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته چیست؟

    یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در بازار فارکس که توسط یک خبرنگار ژاپنی و بر مبنای سال‌ها تجزیه و تحلیل بورس ژاپن ارائه شده است، اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته نام دارد.

    آیا یادگیری Ichimoku پیشرفته سخت است؟

    به هیچ عنوان. کافی است مجموعه مقالات ارائه شده در وبسایت تجارت فارکس را به ترتیب مطالعه کنید تا این اندیکاتور قدرتمند را به ساده ترین روش ممکن یاد بگیرید.

    چگونه ایچموکو را به متاتریدر 4 اضافه کنیم؟

    برای اضافه کردن اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته:

    • از منوی بالای متاتریدر ابتدا برروی گزینه insert کلیک کنید.
    • سپس وارد بخش Indicators شوید.
    • برروی قسمت trend کلیک کرده و نهایتا
    • گزینه Ichimoku Kinko Hyo را کلیک انتخاب کنید.
    چگونه اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته را دانلود کنیم؟

    برای دانلود این اندیکاتور قدرتمند، کافی است برروی باکس مربوط به دانلود در این مقاله، کلیک کنید.

    اشتراک در
    اطلاع از
    3 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    سلام ..این اندیکاتور ژاپنی برای زوج ارزی ها یورو و دلار هم میشه استفاده کرد…یا درواقع سوالم اینه که بهترین اندیکاتور برای زوج ارزها کدومه؟

    ممنون از سایت خوب و آموزش فارکس رایگانی که ارائه میکنید واقعا بهترین هستید